1474879891

این استارت‌آپ زیر یک دقیقه شخصیت آنلاین شما را تحلیل می‌کند!

زمانی که نرم‌افزار Scale Model را مورد آزمایش قرار دهید، درست مثال آن است که فردی به صورت زیرچشمی تمامی فعالیت‌های شما را زیر نظر گرفته و به شکلی ترسناک و به صورت آنلاین شخصیت شما را مورد ارزیابی قرار دهد.

فناوری Scale Model قادر است شما یا شبکه سازمان شما را در ارتباط با مواردی همچون تصاویر، موضوعات، مردم و مکان‌هایی که اغلب به صورت آنلاین در ارتباط با آن‌ها صحبت می‌کنید مورد تحلیل قرار می‌دهد. تحلیل‌ها با این پیش‌فرض انجام می‌شوند که یک شبکه می‌تواند اطلاعات مفیدی در ارتباط با کاربران در اختیار این فناوری قرار دهد. این اطلاعات تحلیلی به بازاریابان کمک می‌کند به شکل تاثیرگذاری به شبکه‌ها ورود پیدا کرده و فعالیت‌های بازاریابی خود را به شکل هدف‌مندی انجام دهند. اگر تصور می‌کنید که این حرف کمی اغواگرانه است، باید بگویم درست فکر کرده‌اید. اما این تحلیل یک رویکرد بسیار فنی است.

تیمی که در پس زمینه طراحی Scale Model قرار دارند از ابتدای سال جاری میلادی فرآیند بازسازی مجدد محصول خود را آغاز کرده‌اند. نسخه اصلی Scale Model اولین بار در ماه می ۲۰۱۵ میلادی کار خود را آغاز کرد. نسخه اولیه هدف اصلی‌اش در ارتباط با تبلیغات توییتری بود، اما این استارت‌آپ متوجه شد با استفاده از فناوری ابداعی خود قادر است کارهای به مراتب قدرتمندتری را انجام دهد. در نتیجه فرآیند بازسازی را از ابتدای سال جاری میلادی یکبار دیگر از سر گرفت. این شرکت در ماه جولای نسخه آزمایشی جدید و بهبود یافته محصول خود را عرضه کرد و اکنون آماده است تا نسخه اصلی را عرضه کند.

Scale Model از جمله استارت‌آپ‌هایی است که توسط کارگاه استارت‌آپی Betaworks به دنیای کسب و کار وارد شده است. این کارگاه استارت‌آپی تا به امروز زمینه‌ساز حضور شرکت‌هایی همچون Giphy، Chartbeat بوده است و در استارت‌آپ‌هایی همچون Tumblr، Product Hunt و Everlane سرمایه‌گذاری کرده است. استارت‌آپ Scale Model توسط گیلاد لوطان، متخصص علم داده‌ها و محلق شدن پیتر مارگولیس به این تیم حدود یک سال پیش پا به عرصه ظهور نهاد. Scale Model با سرمایه اولیه سی هزار دلار کار خود را آغاز کرد.

در حالی که این نرم‌افزار قادر است ویژگی‌های شخصیتی افراد را به صورت آنلاین مورد تحلیل قرار دهد، اما در حقیقت تمرکزش بر شرکت‌ها و برندها متمرکز شده است. اگر به این نرم‌افزار اطلاعاتی دهید، از تحلیل‌هایی که دریافت خواهید کرد، شگفت‌زده خواهید شد. به‌طور مثال اگر یک کلمه کلیدی یا هشتگ توییتر را در اختیار آن قرار دهید، این فناوری قادر است فرازها و فرودهای حساب کاربری شما در ارتباط با فعالیت‌های اجتماعی که انجام داده‌اید را در قالب یک نموارد تعاملی و رنگی در اختیارتان قرار دهد. نموداری که شبیه به شکل زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد، به وضوح تحلیل‌های جالبی در ارتباط با فعالیت آنلاین شما ارائه می‌کند.

حباب‌های رنگی که در تصویر مشاهده می‌کنید، تمامی فعالیت‌های آنلاینی که توسط کاربر انجام شده‌اند را توصیف می‌کند. در شکل فوق این حباب‌ها به وضوح اعلام می‌دارند که کاربر ما در شهر نیویورک زندگی می‌کند، در دانشگاه سیراکیوز حضور داشته، در The Daily Orange کار می‌کند و با جمع‌آوری این چنین اطلاعاتی قادر است شخصیت یک کاربر را به تفسیر بکشد. این اطلاعات تحلیلی تنها یک جنبه کوچک از توانایی‌های Scale Model هستند و باید بدانید این فناوری تازه در آغاز راه است.

پیتر مارگولیس، مدیرعامل این شرکت در این ارتباط گفته است: «در حالی که در گام اول این فناوری در قالب یک ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در گام بعد این فناوری قادر خواهد بود، داده‌های درون سازمانی را تحلیل کند. این فناوری برای شرکتی همچون Tinder که با حجم انبوهی از داده‌های کاربری روبرو است، ارزشمند خواهد بود. این فناوری حتا قادر است برای تجزیه و تحلیل مباحث مورد استفاده قرار گیرد. اینکار با جمع‌آوری اطلاعاتی از درون شبکه‌ای که شما در آن قرار دارید انجام می‌شود. تحلیل ساختار یک شبکه، اطلاعاتی زیادی در ارتباط با مردمی که درون یک شبکه قرار دارند ارائه کرده و حتا به شما اعلام می‌دارد، این مردم درباره خودشان چه چیزی می‌گویند.» فناوری Scale Model قادر است داده‌ها را تحلیل کرده، الگوهایی از آن‌ها استخراج کرده، ارتباطات یا شباهت‌های میان کاربران را شناسایی کرده یا یک جامعه هدف کوچک را شناسایی کند.

///////جای تست منبع


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *